Klacht melden
Heeft u een vraag of een klacht?
Vraag of klacht
Alle medewerkers van onze praktijk doen hun best om iedereen te helpen en zo goed mogelijk aan uw verwachtingen te voldoen. Het kan helaas voorkomen dat u toch niet (helemaal) tevreden bent na een contact met onze praktijk.
Als u het bij ons meldt, dan proberen wij samen uw probleem of klacht op te lossen. We stellen het op prijs dat u dit met ons, uw huisarts, bespreekt. Wanneer u ons vertelt over uw onvrede kunnen wij proberen het voor u en met u op te lossen. U kunt ook het daarvoor bestemde klachtenformulier invullen. Dit formulier kunt u vinden op de website. Binnen één werkweek zullen we telefonisch contact met u opnemen om de klacht te bespreken.
Het kan ook zijn dat u niet direct een klacht wil indienen maar wel graag een opmerking, idee of een suggestie aan ons zou willen geven, over hoe u denkt dat onze zorg aan u beter kan. Wij stellen uw mening erg op prijs en zullen waar mogelijk of noodzakelijk ons werk verbeteren / onze zorg verbeteren.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klachten, of wilt u liever een onafhankelijke beoordeling? Dan kunt u ook uw klacht indienen bij HADOKS. De praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van HADOKS. Mocht de klachtbemiddeling van de klachtenfunctionaris van HADOKS niet tot een bevredigende uitkomst leiden, dan kan een klacht als geschil worden voorgelegd aan de geschillencommissie Huisartsenzorg. Hiervoor is de praktijk aangesloten bij SKGE. Zie www.SKGE.nl. De geschillencommissie bestaat uit een onafhankelijke jurist, een vertegenwoordiger namens de patiënten, een deskundige op het gebied van de huisartsenzorg en een ambtelijk secretaris. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend.